Voor het eerst sinds 1999 is de MotoGP terug in Argentini. Het Autodromo Termas de Rio Hondo was voor iedereen nieuw en onbekend terrein. De opdracht voor Ana Carrasco en Scott Deroue op de eerste dag van de Argentijnse GP was dan ook om de baan te verkennen en uit te vinden welke afstelling nodig is om snel te zijn.
<p>Carrasco bleek de gretigste van de twee RW Racing GP-coureurs en had snel haar draai gevonden op het 4,8 km lange circuit. Ze reed tussen P15 en P18, maar viel in de slotminuten terug naar P21.</p> <p><br /> </p> <p>In de tweede training was de baan minder vuil en gingen de rondetijden rap omlaag. De posities wisselden razendsnel. Ook Carrasco verbeterde haar tijd flink, maar niet genoeg om haar plaats vast te houden. Ze besloot FP2 als 27ste met een tijd van 1.53,460.</p> <p> </p> <div><br /> </div>
RW Racing GP-teammanager Jarno Janssen: <p><br /> </p> <blockquote style="margin: 0px 0px 0px 40px; border: none; padding: 0px;"> <p>“Jammer genoeg kon Ana haar tijd in de laatste ronde niet verbeteren, maar zij is zeker op de goede weg. Ze heeft vertrouwen in de motor, zit goed in haar vel en geeft aan dat de baan haar goed ligt. Dat komt wel goed morgen.”</p> <p><br /> </p> </blockquote> <p>Scott Deroue liet het een beetje liggen in de eerste training en reed op zijn gemak zijn rondjes. Hij kwam daardoor alleen te rijden en dat is niet de manier om te leren waar de grenzen van de baan liggen en wat nodig is wat betreft de afstelling. Deroue sloot FP1 af als 28ste.<br /> Dat resultaat was teleurstellend genoeg om wakker te worden, maar in FP2 moest Deroue eerst zien goed te maken wat hij eerder had verspild. Hij verbeterde zijn tijd en kwam met 1.52,998 uit op de 23ste plaats.</p> <p><br /> </p> <p>Teammanager Jarno Janssen was niet tevreden over de eerste dag van Deroue.</p> <p> </p> <blockquote style="margin: 0px 0px 0px 40px; border: none; padding: 0px;"> <p>“Scott had veel beter gekund. Scott heeft te veel tijd verprutst in de eerste training en liep daardoor in de tweede achter de feiten aan. In de vrije training gaat het er niet om dat je één snel rondje achter iemand aan rijdt. Je moet de beperkte tijd die je hebt benutten om een goede setting te vinden, waarmee je snel bent.”</p> </blockquote>